UITGESTELD OPTREDEN VAN VORIG SIEZOEN.
Om 19u: Roosbeef.
Om 21u: Alison Jutta
Enkel nog losse tickets!!
Na vijf jaar afwezigheid treedt Roosbeef weer op, met liedjes van haar nieuw album ‘Lucky’. Balancerend tussen wankel en stabiel, was het een welkom weerzien.

Zangeres Roosbeef is onvoorspelbaar. In alles. Haar zangstem dwaalt langs onverwachte lijnen, haar woorden leggen nieuwe verbindingen, haar dans is grillig. Bovendien vertrok ze eerst vanuit Nederland naar België, voor de muziek, en vervolgens van België naar Amerika, om het werk van haar partner. In Kentucky kreeg ze een dochter, en leefde op het wijdse land, met rodeo’s, auto’s en inheemse muziek.

Een zweem van Amerika nam ze mee terug, nu ze weer in België woont en het nieuwe album Lucky maakte. Dat bleek ook bij haar optreden, donderdagavond in de Maassilo in Rotterdam. Roosbeef, nu 32, opende haar concert met liedjes vol Amerikaanse indrukken. Maar ze laat zich niet verleiden tot exotisme, door plotseling bluegrass-invloeden of steel guitar in haar muziek te verwerken. Haar Belgische band bestaat uit drie muzikanten die rockliedjes voorzien van onverwachte uitwijdingen en de op elektronica drijvende nummers mooi sober laten.

Roosbeef zou optreden in het intieme Rotown in Rotterdam, maar dat optreden werd verzet naar de ruime Maassilo.

 

Haar dolende stem is haar kracht. Die balanceert tussen wankel en stabiel, maar rijgt onverwachte begrippen overtuigend aan elkaar: ze heeft het over ‘menselijke mensen’, bijvoorbeeld, in het gelijknamige nummer. God is een ‘grootgrondbezitter’, en in ‘We Hebben Alles’ zingt ze: ‘Laat ons bidden voor de mensen met een auto met open dak’.

Dankzij dat eigen perspectief, is Roosbeef in veertien jaar en vier solo-albums uitgegroeid tot een parel van de hedendaagse popmuziek. Het was daarom een welkom weerzien. Ze zou optreden in het intieme Rotown, Rotterdam, maar het concert werd verplaatst naar de ruime Maassilo, die uitverkocht was. Verrassend was wel dat ze zich introverter gedroeg dan vroeger. Ze gaf geen commentaar tussen de nummers, en bleef weg bij de rand van het podium. Roosbeefs gedachten, gevat in bijzondere woorden, op hun beurt vervat in verlokkende klanken, deden het werk.

Roosbeef, da’s live de topband Roos Rebergen (zang/gitaar), Pascal Deweze (bas/zang), Tom Pintens (gitaar) en Tim van oosten (drums). Deze laatste 2 ken je ook van Het Zesde Metaal, Pascale Deweze als producer en van zijn bands Sukilove, Broken Glass Heroes en Metal Molly.

 

Alison Jutta

Alison Jutta laat je voet meetikken op haar dromerige popliedjes, maar ze breekt je hart tegelijkertijd. Ze wikkelt je voorzichtig in een dekentje van elegante melodieën, kristalheldere vocalen en boterzachte harmonieën, terwijl ze je geest prikkelt met introspectieve en oprechte teksten over de kwetsbaarheden van het dagelijkse leven. Geïnspireerd door artiesten als HAIM en Maggie Rogers variëren haar liedjes van uptempo en dansbaar tot klein en intiem, maar de constante factoren zijn haar warme stemkleur, verfijnde songwriting en grote liefde voor popmuziek.

Alison Jutta komt uit Antwerpen, maar woont in Rotterdam. Ze begon met klassieke piano lessen op achtjarige leeftijd, maar tijdens haar middelbare schooljaren raakte ze meer geïnteresseerd in het schrijven van liedjes, en begon ze de piano te gebruiken als begeleiding voor haar stem. In 2014 verhuisde ze naar Rotterdam om zang en songwriting te studeren aan de popafdeling van Codarts, het Rotterdams conservatorium, waar ze in 2019 afstudeerde.

In januari 2020 was de deel van de selectie voor De Nieuwe Lichting van Studio Brussel, in september 2020 bracht ze haar tweede EP ‘I’d Rather do this Slowly’ uit, en op dit moment werkt ze aan haar debuut album dat volgend jaar zal uitkomen. In het najaar van 2021 zal ze door Nederland touren als deel van het reizend showcase festival Popronde.

Reserveringen